EMAS! Saya suka, saya suka!

Assalamualaikum w.b.t..


Hari ni saya nak share tentang EMAS!
Haa.. Bukan barang kemas tu.. Saya sdri pun xberminat sgt nk pakai brg2 kemas.
Ini tentang emas dlm bentuk dinar, bentuk coin tu.. Hmm~, sblm berfikir2 psl hrga dia berapa, betul ke tipu ke apa yg saya tulis ni, bg saya chance utk explain dlu ye..

Saya tahu tentang dinar emas ni pun baru lagi, awal bulan ni.. Kalau org yg dh lme tau sure lg pandai dan lagi byk pengalaman tentang apa yg saya nk cerita kan ni.. Bg sesetengah golongan, mereka fikir ia agak lewat untuk saya tahu tentang pengetahuan ni.. Tp untuk kita menggali ilmu tiada istilah terlewatkn?

Saya buat carian tentang pajak emas awalnya, macam2 pages yg keluar, dan yg paling popular tentulah cerita terang ar-rahnu.. Pajak emas di ar-rahnu, bagaimana cara utk pajak emas di premis2 yg amalkan sistem ar-rahnu dan sbgnya la.. Akhir sekali saya terpaut betul dgn satu link ni... Dia explain mcm mne cara pajak emas di ar-rahnu, list2 premis dan bank yg amalkan sistem ar-rahnu dan yg best sekali dia cerita psl berapa percent sebenarnya yg kita hutang di ar-rahnu klu kita tak dpt nk tebus emas2 kita tu.. Haa... Bahaya je bunyinye...Part yg paling best, dia xsuggest pun utk org yg nk cash (utk guna sdri suka2) pajak emas2 di ar-rahnu kecuali utk buat rolling bisnes..

Dia merupakan dealer emas di Public Gold International Bhd.. Saya tau tentang dinar emas, gold bar, susut nilai emas semasa, turun naik emas dlm pasaran dan mcm2 lagi ilmu psl emas dari dia.. Sblm ni saya xkisah langsung pun psl emas2 ni sbb yg saya tau emas yg dlm bentuk brg2 kemas tu..
Sebaik saja saya baca 1 per 1 post tentang emas, semakin byk yg saya xtau sbnrnya.. Fuhh!
Dashyat penangan emas ni.. Bila anda semua baca nanti baru anda tau bagaimana yg saya rasa.. Kalau rasalah kan.. Hoho~

Ini link ke page yg saya ceritakan bergegar2 td tu.. http://www.mohdzulkifli.com/2014/06/cara-mulakan-pelaburan-emas-dengan-modal-kecil.html

Bacalah untuk ilmu. Bukanlah saya nak promosi kaw2 utk anda beli emas di Public Gold.. Saya xdpt sbrg commission pun utk cerita kan tentang hal emas ni pd anda..Yg penting ilmu yg kita ada, dan bagaimana utk kita manfaatkannya.. Manfaatkan dgn cara yg betul dan niat yg baik.
Blog yg satu ni byk manfaatnya pd saya, dia ajar saya bagaimana untuk manage kewangan, simpanan, dan mcm2 lagi.. Sangat byk memberi inspirasi pd sesiapa saja yg membacanya..
Semoga ia dapat membuka mata dan minda anda semua. Selamat membaca!


Malaysia Web Hosting


Comments

Popular posts from this blog

Kain Vietnam Silk 1

Kain Pasang Linen

Kurus The Konjac Food