Rumah Lelong!





Assalamualaikum w.b.t..

Saya ada terbaca 1 blog ni, dia bagi guide utk siapa2 saja yg nak beli rumah lelong. Untuk org yg seperti saya, mmg xpnh tau pun prosedur2 nk beli rumah lelong ni. Selalu tgk auction magazine je, byk umah2 yg dilelong dgn harga2 yg best2, tp xtau pun mcm mne kaedah nk membelinya.
Blog tuanbri.com  ni mmg banyak sgt info tentang cara-cara pembelian rumah samada yg lelong atau subsale (sekunder). Tips2 untuk nak lulus loan umah pun ada. Sure siapa yg nak beli umah menggigil2 nak pg kt blog dia kan?! Hahaha~... Recommended! Seriously.. Dia juga ada sediakan perkhidmatan utk menjadi agen pd sape2 yg jual hartanah, jd agen utk bidding time auction (umah lelong), dgn bayaran yg dikenakan juga berpatutan, katanya. Nak tahu lebih lanjut, bolehlah melawat blognya.
Ini antara soalan2 yg biasa ditanya..  Semoga bermanfaat ye!

SEBELUM BELI RUMAH LELONG

Macammana saya nak beli rumah lelong ?
Macammana menggunakan KWSP untuk beli rumah lelong
Deposit kalau kalah lelongan, macammana ?
Kalau lebih 90/120 hari, apa berlaku kepada deposit kita ?
Boleh bagi saya gambar dan keadaan rumah lelong tersebut ?
Rumah Lelong – Harga Beli sama dengan harga yang diiklankan ?
Boleh ke saya beli rumah lelong guna loan govt ?

SEMASA BELI RUMAH LELONG

Boleh ke buat pinjaman LEBIH daripada Market Value ?
Adakah saya layak beli rumah kos rendah ?
Fee Satu Solution sudah termasuk kos lawyer dan baikpulih rumah ?
Kos Peguam untuk beli Rumah Lelong
Boleh TAK saya nak dapat rumah landed bawah 100k, dekat KL ?
Siapa pula yang bayar tunggakan cukai tanah, cukai pintu, maintenance fee, telekom ?
Macammana saya nak beli rumah lelong ?
Kalau owner duduk rumah tersebut, boleh ke saya halau dia ? Kalau boleh, bila? Bagaimana ?

SELEPAS BELI RUMAH LELONG

Apa itu Kaveat – Part 1
Apa itu Kaveat – Part 2
Apa itu Kaveat – Part 3
Apa itu Master title – part 1
Sindiket Rumah Lelong – Bank Lelong
Perbankan Islam


Malaysia Web Hosting

Comments

Popular posts from this blog

Kain Vietnam Silk 1

Kain Pasang Linen

Kurus The Konjac Food